Актуальність “Школи-родини”


Філософія родинності всіх представників громадянського суспільства як ідеал, як мета зумовлює особливу роль у системі освіти школи-родини, а в діяльності педколективів спонукає приділяти особливу увагу співпраці з батьками, залучаючи до виховання та навчання, передусім, батьків, а також -до виховання не лише в особі батьків, а і в учнів.


“Школа-родина”-це взаємозв’язок всіх середовищ, що оточують дитину, це співдружність учителів, учнів і їх батьків.

Метою виховного процесу за цією програмою є створення умов для гармонійного розвитку особистості, формування людини нового типу-освіченої, працездатної, готової до творчої діяльності, яка вміє реалізовувати себе у цьому світі.
Тільки спільними зусиллями батьків, школи, держави, громадськості можна створити гуманістично-патріотичну атмосферу у довкіллі: там діти практично реалізують принципи та життєві уроки, набуті у світі дорослих, там формують критерії і звички, риси характеру, якості волі, поняття честі й краси, прав і обов’язків, які пронесуть через усе життя, в єдності нерозривного часопростору.

Мета програми


Мета програми полягає у розробці моделі життєдіяльності школи-родини на українознавчій основі, структуруванні знань і виховного процесу; виховання здорової, компетентної особистості- громадянина України- носія національних цінностей, патріотизму, громадянськості, з почуттям національної гідності та національного менталітету, носія загальнолюдських, наукових, філософських, релігійних надбань, який живе в гармонії з природою, сам із собою, здатний до самовизначення і самореалізації та спроможного репрезентувати Українську державу у європейській спільноті. Створення умов для гармонійного розвитку особистості, формування людини нового типу-освіченої, працездатної, готової до співпраці та творчої діяльності, яка вміє реалізувати себе у цьому світі. Встановлення тісного взаємозв`язку “Учні-Вчителі-Батьки- Громадськість”; досягнення єдності педагогічних вимог школи, сім`ї та громадськості; виконання державного замовлення-моделі випускника загальноосвітнього закладу.


Основні завдання програми:


• Науково-педагогічне забезпечення єдності фізичного, духовного й інтелектуального розвитку особистості;
• Визнання в освіті пріоритету гуманістично-світоглядних засад, формування цілісного бачення світу й людини в гармонії з природою, Космосом, собою;
• Утвердження пріоритету національного і як синтезу світового досвіду на засадах родинності;
• Творення індивідуального “Я” в його духовній автономності і суверенності та в умінні поєднувати особисті інтереси з інтересами державними.
Пріоритети “Школи-родини” :
• Виховання духовно, морально і фізично здорового покоління;
• Залучення дітей до системи загальнолюдських цінностей і цінностей української нації;
• Сприяння особистісному розвитку школярів шляхом гармонійного поєднання і взаємодії шкільного і сімейного виховання;
• Розвиток почуття відповідальності за збереження національних традицій, звичаїв, культурних надбань, реалізація ідеї “діалог культур”;
• Освоєння діагностики та критеріїв ефективності виховного процесу на ідеях особистісно зорієнтованої педагогіки;
• Розвиток здібностй, творчого мислення, потреб і вмінь самовдосконалюватись;
• Колективна творча діяльність учнів, батьків та вчителів, де завдання бітьків (сім’ї) полягає в тому, щоб розкривати сутність родинних традицій українського народу, їх практичну значущість для дитини тепер і в майбутньому; де завдання вчителів полягає в тому, щоб організувати раціональний, цілеспрямований, послідовний процес виховання учнів на родинних традиціях як на уроках, так і в позакласній роботі, залучення батьків до проведення виховних заходів, використання можливостей позакласних установ у вирішенні проблеми виховання дітей на родинних традиціях А форми взаємодії школи і сім’ї можуть бути різними: організація педагогічної освіти батьків, батьківські збори, залучення батьків до підготовки та проведення позакласних заходів тощо.

Кiлькiсть переглядiв: 470