ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ОБДАРОВАНОЮ МОЛОДДЮ В ХЛ № 105
Нормативно-правова база:
- Наказ МОН України Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2023/2024 навчальному році"
- Наказ МОН України "Про проведення Всеукраїнських учнівських Інтернет-олімпіад у 2023/2024 навчальному році"
- Наказ МОН України "Про проведення Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів–членів Малої академії наук України у 2023 році»
- Наказ МОН України від 11.11.2020 №1398"Про внесення зміни до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності"
- Наказ МОН України від 24.09.2020 №1175"Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2020/2021 навчальному році"
- Наказ МОН України від 26.08.2020 №1081"Про проведення Всеукраїнських учнівських Інтернет-олімпіад у 2020/2021 навчальному році"
- Наказ ДНіО ХОДА від 27.10.2020 №146"Про проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів у Харківській області у 2020/2021 навчальному році"
- Наказ ДНіО ХОДА від 23.10.2020 №142"Про проведення І, ІІ етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук України у 2020/2021 навчальному році"
- Наказ МОНУ від 15.02.2018 №148"Про затвердження графіка проведення IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів на 2019-2023 роки"
- Наказ МОНУ від 24.03.2014 №259"Про затвердження Правил проведення Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України"
- Наказ МОНМСУ від 26.03.2012 №360"Про затвердження Змін до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності"
- Наказ МОНМСУ від 22.09.2011 №1099"Про затвердження Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності"
- Освітній проект "Наукові обрії Харківщини"
Обдарована дитина- та, яка виділяється яскравими, очевидними, іноді видатними досягненнями (або має передумови до цього) у тому або іншому виді діяльності.
Основні завдання роботи з обдарованою молоддю:
- забезпечення оптимальних умов для реалізації особистості школяра;
- створення науково-методичного, психологічного і медичного супроводу обдарованих учнів;
- постійний пошук ефективних методів, прийомів, форм роботи з учнями, які мають високий рівень мотивації;
- формування інтелектуальної еліти в школі;
- розвиток творчих здібностей учнів;
- досягнення відповідності статусу школи реальному рівню інтелектуального розвитку учня;
- стимулювання та мотивація самореалізації учнів;
- стимулювання педагогів для роботи з обдарованими учнями (система заохочень);
- вивчення досвіду роботи з обдарованими учнями в районі, місті, країні;
- залучення до співпраці викладачів вищих навчальних закладів, батьків.
Основні напрямки діяльності:
- створення інформаційного банку даних обдарованих дітей із різних напрямів діяльності;
- систематизація матеріалів періодичних видань із проблеми дитячої обдарованості;
- проведення проблемно-тематичних семінарів із метою систематичного підвищення майстерності вчителів, які працюють з обдарованими дітьми;
- створення авторських програм та методичних розробок, спрямованих на виявлення та розвиток обдарованих дітей молодшого шкільного віку;
- організація постійно діючого консультативного пункту для вчителів початкових класів із залученням науковців, лікарів, психологів, методистів управління освіти;
- залучення до роботи з обдарованими дітьми вчителів, які мають педагогічні звання "вчитель-методист", "старший вчитель";
- створення банку педагогічного досвіду щодо роботи з обдарованими дітьми;
- організація і проведення шкільних, районних олімпіад із базових дисциплін;
- формування груп для індивідуального сумісного навчання обдарованих дітей на базі однієї паралелі (3-4 кл.) з урахуванням рівня здібностей та сфери обдарованості, запитів кожної дитини;
- підготовка до друку матеріалів із досвіду роботи, рекомендацій учителів, які працюють з обдарованими дітьми;
- організація та проведення творчих звітів педагогів за результатами роботи з обдарованими дітьми на індивідуальних заняттях, гуртках, студіях;
- забезпечення участі обдарованих дітей у міських, районних, обласних творчих конкурсах;
- здійснення моніторингу стану здоров'я обдарованих дітей;
- розробка системи матеріального та морального заохочення обдарованих учнів та вчителів, які працюють з ними;
- розгляд питань організації роботи з обдарованими дітьми та визначення подальших напрямів роботи на засіданнях шкільних, районних методичних об'єднань учителів, педагогічних рад, нарадах при директорах.
ПОРАДИ ПЕДАГОГАМ, ЯКІ ПРАЦЮЮТЬ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
- Постійно працюйте над вихованням почуттів дітей, особливо обдарованих — вразливих і чутливих до всього, що стосується їхнього «Я».
- Допомагайте здібним дітям виробити адекватну «Я» – концепцію й самооцінку, розвивайте в них емпатію.
- Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу, адже дитина набуває емоційного досвіду, взаємодіючи з людьми.
- Дотримуйтесь порядку й дисципліни: обдаровані діти, як і всі інші, мають знати межу допустимої поведінки.
- Скеровуйте енергію і творчість обдарованих дітей у потрібне русло, щоб їхня праця була корисною.
- У роботі з обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод — це активізує їхню роботу.
- Розвивайте здібності дітей, широко використовуйте метод самостійного здобування знань.
- Привчайте обдарованих дітей працювати разом — це допоможе їм адаптуватися до соціальних умов.
- Заохочуйте дітей — це стимулює їх.
- Тісно співпрацюйте з батьками обдарованих дітей.